heenreis en zo - Reisverslag uit Bowen Mountain, Australië van Hilde Horik - WaarBenJij.nu heenreis en zo - Reisverslag uit Bowen Mountain, Australië van Hilde Horik - WaarBenJij.nu

heenreis en zo

Door: hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

28 Januari 2016 | Australië, Bowen Mountain

ke.. wauw wat een reis. in Amsterdam al vreselijk. elektronisch visum aan gevraagd. 1 klein foutje met mijn achternaam en eigk mocht ik niet vliegen. Johan wel. daar was alles goed bij.. haha shiiiit.. naar zo'n balie die dat konden regelen en ja geregeld. afscheid genomen en go with the flow.
wauw.. wat een mensen... heeeeul veeul chinezen. wtf..we gingen ook eerst naar hongkong. haha en da vliegtuig was groot!!! iedereen had een touchscreen tv waar je films op kon kijken. muziek kon luisteren de lamp aan kon zetten en de crew kon roepen. alles zat er op. we kregen rii hongkong lunch en breakfast. t was wel te eten... je kon gewoon drinken bestellen wat je wou, chips en noodles.. na 11,5uur int vliegtuig gezeten te hebben wou ik natuurlijk o zo graag een sigaret.. 2 Nederlandse jongens die een jaar in Australië gingen veblijven hadden we ontmoet. we liepen met hun mee. ik aan al die chinezen vragen waar een smokearea was. ja gate 25 zeiden ze. focking aan de andere kant van t vliegveld. en we hadden een half uur. dan ga je wel hard lopen. aangekomen bij de smokearea. ik hoefde niet eens een sigaret aan te steken zo mistig en veeeeul mensen aan t roken in zo'n klein hokje.. ik was wel weer genezen voor de komende vlucht haha.. weer t vliegtuig in, was de zelfde als de vorige. 9uur vliegen. je zit nergens, geen beenruimte en als je in slaapvalt word je van zelf weer wakker van schreeuwende kinderen en zo. dus echt slapen doe je dan niet. aangekomen in Australië. naar de boarding security. eerst hadden we een blaadje in moeten vullen of je eten bij had, waar je ging verblijven, wie je contactpersoon was wat je ging doen blabla. bij de boarding security moesten we natuurlijk naar de security omdat mijn visum niet goed gekoppeld was met mijn paspoort. we werden appart genomen om.t na te cheken blabla. na een half uur ja we konden door. omdat we eten bij hadden voor johans nicht moesten we door geven en ja eigk konden we zo doorlopen. we zagen heeel veel Chinezen met koffers vol vlees. die waren ze wel na aan t chekke. wtf hahaha.
oke we stonden buiten want ik wou een sigaret.. wifi zoeken want we moesten de nicht van johan contacten. t was inmiddels al kwart voor 10. eindelijk wifi bij de mac op t vliegveld. als wede trein pakken waren we half 1 in richmont. in de nacht. maar omdat we snel tickets moesten gaan halen voor de trein hadden we ook geen wifi meer. dus goeie communicatie was er niet. blijkbaar had de nicht van johan nog gestuurd dat we daar beter konden blijven. maar ja na een anderhalfuur waren we in richmond. warm!!! hey weer een mac... dus wifi!!! ja en toen kwamen we erachter dat carla(nicht) al te bed was en dat we een taxi moesten pakken. de achterdeur was los dus konden we zo binnen lopen. oke........ het leek wel verloren stad daar. bijna niemand te bekennen, tot ee 2 jongetjes naar ons toe kwamen.. of ik een sigaret had. ja hooor ik ben gul. veelste goed en gaf hun een sigaret.. wauw wat voor sigaret wij niet hadden.. zo'n goeie sigaret vonden ze. al gauw vroegen ze of we 2 dollar of zo hadden maar dat hadden we niet en gaven we ook niet. jaaaa een taxi bus. gevraagd of hij ons weg kon brengen. tien min dan was ie terug. na een kwartier gingen we zelf opzoeken of we miss zelf niet konden lopen want t was al half 2. naja 2uur en 50 min lopen is ons iets te ver. na een half uur kwam er een taxi auto. hij was gestuurd door de vorige. top. achteraf was t maar beter dat we een taxi hadden want wow we gingen steeds verder achteraf rijden tussen de bergen. na een zoektocht met de taxichauffeur waren we er. lampen stonden aan en de achterdeur was los. de lamp was aan op een slaapkamen. had ze express voor ons gedaan. spullen neer gezet en meteen mijn vlechten uit gedaan. johan hielp me en ik keek naar boven. WTF EEN MEGA MEGA MEGA GROTE SPIN. boven t bed aan t plafond. nou slapen deden we een stuk minder goed.vangen..... durfden we allebei niet. naja niet aan denken. wss is ie morgenvroeg toch weg. we lagen in bed en toen kwam carla even binnen gelopen of we goed aangekomen waren. om half 7 waren we weer wakker. 3 kinderen rennend en schreeuwend. opgestaan en hun allemaal ontmoet. nu is het licht buiten dus je ziet alles goed. WTF. een huis op een berg met veel land paarden honden. groen heel veel groen. leuk. kinderen moesten aankleden. uniform aan voor school. vanmorgen kregen we eerst met de gater een rondleiding over hun land goed. 2 nederlandse zijn hier aan t werk. zodat ze weer verder kunnen reizen. met de gater zijn we naar voren gereden naar de weg voor de bus voor de oudste 2. bus gemist.. haha carla is ze nu naar school brengen die andere naar een andere school en wij zitten nu even in de tuin met een kortebroek en en hempje. even te bezinken en relaxen en genieten. ohja wat een geluiden om ons heen.. allemaal apparte vogels. ongelooflijk wat mooi hier. en dat te bedenken dat dit eigk onze eerste dag is. wauw. we love it. dit waren onze 2.5 dag eigk in nerlandse tijd 2e dag maar ja dat is niet zo haha. we hebben nu al veel plezier. byebye ♡

• 28 Januari 2016 - 11:08

Leidy:

Super wat een avonturen nu al, Geniet van alles wat je beleefd en ervaart en fijn dat wij zo een beetje mee kunnen genieten. Houdoe

• 30 Januari 2016 - 21:12

Wendy Van Denderen:

Ik geniet gewoon mee als ik jullie avonturen lees...

• 02 Februari 2016 - 13:21

Rianne Joosten:

Hey Hilde (en Johan natuurlijk). Klinkt goed allemaal. Zowiezo beter weer dan hier. Have (a lot of) fun!

• 11 Februari 2016 - 22:12

Christel: