1 week later - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hilde Horik - WaarBenJij.nu 1 week later - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hilde Horik - WaarBenJij.nu

1 week later

Door: hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

03 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Er is al weer een week om. En ik zit nu al een uur in t vliegtuig naar nieuwzeeland. 6 dagen in Australië geweest en nu naar de 7 weken reis.
Wat hebben we gedaan. Naja je weet wat er de eerste 2dagen zijn gebeurd. De derde dag maakte we met iedereen kennis op de ranche. De kinderen, de man van carla en 2 backpackers die daar aan het werken zijn
 Ze hebben een camper gekocht en hebben via een marktplaatsje een advertentie gezet dat ze wouden werken voor een tijd en dan weer doortrekken. Hun hebben dan ook voor een jaar een visum. Leuk nog minder engels en gewoon nederlands praten. De kinderen Terres, Wilson (tweeling 6jaar)en Lucas ( 4jaar) waren heel sociaal. Meteen ons roepen en trekken. En die konden al heeeel goed praten. Af en toe te moeilijk voor ons. We kregen een rondleiding over de ranche. 8 paarden, 1 dalmatier hond (casper) en 5 race honden. Carla doet showen met paarden of zo iets. Dus die is helemaal van de paarden. Mike, de man can carla is van de race honden. Wauw wat een beesten, wat gespierd en heel lief. Wow nog nooit gezien. Ooo en dan het grond wat ze hebben. Tussen de bergen groen groen groen. Zo mooi. Net als in een film. We gingen meteen na de rondleiding aan de gang. De 2 backpackers waren een nieuw hek voor de paarden aan t maken en schilderen. Johan heeft met het hek mee geholpen en ik heb mee geholpen met schilderen. Leuk wat buurten en zo. Savonds hebben we met zn alle gegeten en savonds een borreltje en snel naar bed. Want we waren kapot. Vrijdag zijn we naar de blue mounten geweest. Super, super mooi tussen de bergen met een kabelbaan. Een pad langs de bergen af zonder hou vast. Helemaal naar een van de three sister(zoek maar op). Dat was echt vet!! En super mooi. Alleen weet je wat niet zo leuk was.... niet .... normaal... veeel.... chinezen. Ik denk dat wij 2% van wat daar was blank waren en de rest allemaal spleetoog. Ooo en kwèken da die doen en stinken en foto's ? Maken van een muur. WTF!!@$&@*!$
Al met al.. het was super.leuk. savonds deden we meestal niks. Eten met zn alle, kinderen naar bed, wij een wandeling maken of zo en daarna lekker buiten zitten met een borrel en lekker kletsen. Zaterdag mochten we de jeep mee nemen van hun. (Ohja het is links rijden en aan de rechterkant zitten.. dat is zoooo wennen en best wel eng.. lijkt wel of je weer voor de eerste keren rijles hebt. Voor mij dan haha). Mike had een route uitgelegd wat heeel gaaf moest zijn. Een off to road weg. Weetje wel.. haha naja goed. Johan was eerst met carla de paarden wezen voeren. Ik ben rustig opgestaan met de kids en een beetje voor hun gezorgd. Carla ging rond half 11 weg, die ging naar een paardenshow. Wij zijn erna ook gegaan. Heerlijk weer, een open jeep, midden in de bergen waar je 0,0 auto tegen komt. Kun je het voorstellen. Het was echt echt super vet. Je keek ze de afgrond in en daar reden we dan. of super stijl omhoog of dan weer superstijl omlaag. Echt wtf. Ik heb ook vaak geschreeuwd naar johan dat ie rustiger moest rijden want anders werd ik echt gek. Ik heb zelf ook gereden. Met heel veel lood in mijn schoenen maar goed. Wauw wat een stuk land was dat. Super gaaf. Tussen Door hadden we nog ergens op een tussen weg, langs de weg even wat geluncht en toen weer een andere off road weg. Rond kwart voor 3 waren we weer terug. Heet was het 32 graden. Snel de zwemkleren aan en in het zwembad in daar. Rond 4 uur begon t donker te worden, te regenen, te onweren en ja hoor... te bliksemen. Wooookoow.. en HARD. omg wat een geluiden daar en wat een regen zo in een keer
 Wauw. Lekker buiten gezeten op een ligbank onder een afdak om van de onweer te genieten haha. Savonds lasagne gegeten en om 9uur naar bed gegaan. We waren weer moe en kapot. Van.. ? De warmte......
Zondag, jeeeeej.. weer half 7 wakker door de kinderen. Opgestaan, buiten zitten. Lekker relax.. rond 10uur zijn we met mike en de kinderen appelpie gaan eten. Dat is HET gebakje in Australië. Je kunt het vergelijken met appelflap maar dan groter. En heeeeel lekker. Daarna had mike ons meegenomen naar een look out. Geweldig super mooi. Ook met dieRange auto knalde hij de auto even door een mega diep plas water. FLATSSS heeel die auto modder, op en neer bam... daar stonden we. Kinderen vonden het natuurlijk helemaal geweldig. Haha. Daarna nog naar een 'bouwmarkt' geweest en getankt. Weer terug.. en lekker zwemmen met zn alle. Johan en ik hadden het idee om te gaan bbqen. Carla zou smiddags thuis komen dus dachten wij om het eten te verzorgen. Alles klaar gezet bbq qas johan mee bezig en ik ben met mike de racehonden uit gaan laten. Wauw dat is vet. Een speciaal soort caravan-aanhangwagen voor de honden. Die laden we in, en dan op een stuk grond van hun met een heel groot meer. Wat dan wel afgesloten is voor de honden. Laten we ze vrij en dan beginnen ze te rennen..... wij op de gator en hun rennen rennen rennen. Woooow. Af en toe stopte ze voor te poepen of plassen. Sommige hadden een beveiligd ding op om hun neus (kom niet op de naam). Want als ze konijnen of schildpadden of iets dergelijks zagen beten ze die in honderd stukken. Dat was echt vet. Ohja smorgens waren we ook nog naar zo'n racebaan geweest waar ze de honden deden trainen. Dat was echt mega vet om te zien.
Toen we de honden uit hadden gelaten konden we gaan eten. Lekker gezellig buiten met zn alle bbqen. Savonds weer wat borrtjes en te bed. Maandag zijn we naar featherdale wildlife park geweest. Koalas, kangaroos, heel veel vogels, slangen, papegaaien en noemt maar op die gekke beesten. Was echt heel leuk. Je kon ze allemaal aaien en zo. Dat maakte het super bijzonder. De jongste was mee geweest. Dat maakte het natuurlijk ook leuker met een kindje van 4 jaar. Smiddags hebben johan en ik gewoon overal mee geholpen op t land of in huis. Savonds hadden spaghetti en de jongen van die 2 backpackers was jarig. Dus kwamen even feestje vieren en zelfgemaakte appeltaart eten. Leuk met de kinderen heel piep klein feestje voor hem. Daarna de kinderen weer naar bed en wij zijn aan de whiskeycola gegaan. Omdat t de laaste avond was. Leuk en t was gezellig. En laat geworden. Vanmorgen kon ik er niet goed uit maar t moest want carla zou ons wegbrengen naar richmond. Voor ons op de trein te zetten. De kinderen hebben trouwens allebei een uniform aan. Alles t zelfde.. tas, schoenen, hoed, sokken en kleren. Super goed vind ik dat. Die worden met een bus opgehaald en daarna reden wij door. Carla ons uitgezwaaid en treinkaartje kopen. De mensen zijn echt vriendelijk. Ze zien dat je met zo'n zware tas loopt en vragen hoe t gaat en waar we naar toe gaan. Haaha. De trein was rond een anderhalfuur reizen. Aangekomen in sydney.. onze tassen ja.. daar ga niet mee rond ljggen sjouwen. Dus een locker zoeken. Ja ergens kon je ze vooor 11 dollar per tas daar achterlaten (dat is 6euro60) naja goed voor 4 uurtjes. Wij gaan lopen want we wouden naar t Oprahhouse en die brug. 1,5 op gelopen..... en we waren er. Wauw dat is toch wel gaaf om te zien. Niet te min.... grote parken..leuk kun je lekker chillen en zo. Maar wtf.. om de 2 seconde kwam er een hardloper voorbij.. 2tallen 1 tallen groepen van 20/30 personen. Haha we hebben gelachen met al die hijchende mensen. En zeker als je daar loopt en in den meer den hijchend iemand aan komt gerend. We moesten weer terug naar het station voor de tassen. Uur lopen.. ooo we hebben al wat afgelopen.. hihi. Tassen opgehaald. Treinkaartjes gekocht en op naar de airport. Jeej we konden meteen inchekken.. potverdikke.. staan we in de rij voor naar hallulu ofzoiets. Wtf... 20min gestaan voor niks.. haha was aan de andere zijde. Dus wij daar heen gelopen en der stond niemand dus we waren meteen aan de beurt. Ja johans paspoort ging goed. Hildes paspoort. Nee het klopte niet met het visum. GVD.. ALWEER???? OMG.. naja dussss eigenlijk zou ik dus weer niet mogen vliegen.. whaha weer 20min wachte .. ohja zei t is allema goed.. ja vrouw.. da wisten we 2 vliegvelden eerder ook al.. maar goed. We hadden dus nog 3uur.. voor de gate openging. We hebben 2 zonnebrillen gekocht. Daarna biertje wezen drinken en naar de gate gegaan. Dikke vette controle natuurlijk en sjagerijnige mensen. Goed we zijn er door. Macdonalds eten. Moet iets he.. haha wat rond kijken nog want je hebt heel veel winkels en door naar onze eigenste gate. Aangekomen bleek dat we een half uur langer moesten wachten want ze moesten het vliegtuig nog schoonmaken. Naja okeeee. half 8 zaten we in t vliegtuig en kwart voor 8/9uur zijn we aangevlogen. Super mooi. Slaapverwekkend en veel turbulentie gehad. Een gratis cola gekregen omdat we niet konden pinnen. Super aardig van de stewerd (Gary) heette hij. Nu gaan we alweer bijna landen. Spannend want we begrepen van een naastzittende newzealander dat newzealand toch wel strenger is als Australië en met roken daar ook. Dat je waarschijnlijk als je aan t roken bent je vuil aan word gekeken. Hahaha. Naja we zien wel.. en het is duur daar. Omgerekend naar euros : 15 tot 20 euro per pakje. OMG. haha dus wie weet ben ik wel gestopt.
Ik heb nu pas weer internet en het is dus nu precies 12 uur later als in nederland. Hier is het nu 6uur savonds en daar smorgens haha.we waren heel fijn opgehaald, ze hadden een bed klaar gemaakt voor ons en een biertje koud gelegd. Even wat buurten rond kijken en slapen. Ze leven in een kerk. Die ze aan bouwen waren. Kei gaaf. Het is hun werkplek en woonhuis. Heel appart. Niet echt een huis maar voor hun wel. We zijn vanmorgen opgestaan. Ze hadden pancakes gemaakt voor ons. Daarna zijn we met hond gaan wandelen op een plek waar de aardbeving was. We zijn in een huis geweest wat daar nog leeg stond in de middel of no place. Daarna zijn emma en ik met de fiets naar de stad gegaan. Wtf je MOET een helm op en li ks fietsen en t was druk. Leuke stad.. alleen heel veel gebouwen zijn stuk. We zijn ergens wat gaan drinken een groot glas bier en nu zijn we weer thuis. Dadelijk eten en vanaond naar t strand en gezelligheid. Tante drina is al gebeld en weet dat johannes in christchurch is. HahaDit was t voor nou
Bedankt voor t lezen van een week lang... haha als je vragen hebt of zo. APP ME

• 03 Februari 2016 - 18:44

Leidyheijkoop:

Tjonge jonge wat een mooi verslag ik heb gewoon een stuk mee gereisd met jullie. Je kunt het gaaf verwoorden Hilde ik kijk al weer uit naar het vervolg. Volgens mij heb ik met de ouders en of hun zelf gesproken.van de zomer bij tante Jeanne. Ze doen toch in kunst dacht ik?Leken me toen leuke mensen die vanuit hun hart leven geen waarde hechte aan te veel materie enzo. Als ik toch eens jong was dadiediedadiedo zou ik het wel weten haha. Nou luitjes de groetjes en geniet maar heerljik verder.Dikke knuffel en kus vasn toch wel een klein beetje jaloers leidje

• 09 Februari 2016 - 15:27

Hans:

god wat is het leven toch soms kut, zo ver van huis zijn mooie dingen dat je daar dan helemaal naar toe moet om ze te beleven top kids