3e week en verder naar de 4e - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hilde Horik - WaarBenJij.nu 3e week en verder naar de 4e - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hilde Horik - WaarBenJij.nu

3e week en verder naar de 4e

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

25 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

3e week!!

Zaterdag zijn we bij peter en silvia vertrokken, nadat we de auto even helemaal gecleand hebben. Door naar de westcoast. Dat zou weer rond de 5 uur rijden zijn. Weer een hele mooie weg. Wat is nieuwzeeland toch een mooi land. Onderweg kwamen we een bord tegen met swingbridge. Zijn we gestopt gekeken en meteen iets geboekt. Even iets anders dan de auto. Was een touw brug over t water en een wandelroute en dan kon je terug net een kabelbaan. Was super gaaf. Daarna weer snel door gereden. Om kwart voor 5 kwamen we aan in Westport. Even pinnen en hey een subway. Even een broodje eten (is lekker en goedkoop) en weer door. Na nog 2 uur rijden waren we op de camping. aan zee. Super geweldige zonsondergang gekeken. Zondag werden we wakker, tent ingepakt en door, een fantastische weg langs het water met losse rotsen zo uit t water. Geweldig om te zien.. even gestopt om een filmpje te maken voor silvys birthday. Toen zijn we door gereden naar Moana.. daar woonde de zus van Peter. Zij had een eigen hotel aan t water. Ze was er niet. Even gebeld en toen zei ze dat we maar een kamer moesten pakken en een zwem en morgenvroeg zou ze ons opzoeken bij t ontbijt. Wij dat gedaan. Gezwommen kamer geboekt en savonds daar lekker gegeten. En we hebben flink geproost want we hadden met Ilse (zus van Johan) geskyped, want Suzy was jarig (kindje van Ilse) toen kregen we te horen dat Suzy grote zus word... whaaat ben je zwanger... JAAAA wooooow vet coool gaaf leuk!!! Dikke surpriseb was dat. Dus hebben johan en ik samen flink geproost :) volgende ochtend kwam robbyn. (Nicht van de vader van johan) we waren aan t ontbijten en heeft ze mee een kopje koffie gedaan en even gebuurt. Ze was druk dus had niet veel tijd en wij zijn ook weer gegaan. Ik was door mega veel muskitos (muggen) gestoken en ik ben er denk ik allergisch voor want ik krijg mega bulten. Zo dus ook op mijn vinger waar ik 2 ringen heb zitten. Het werd steeds paarser maar niet heel ernstig. Zijn we eerst naar Greymouth gereden voor een pilletje of zalf voor daar tegen want ik werd echt gek. In de winkel had er een 'dokter' naar gekeken en die zei dat ik eigenlijk mijn ringen af moest knippen....ja daagg echt niet. Ikzei ik heb nog geen last..komt goed. En ja het is goed gekomen!! Op naar Queenstown.. waar we wouden bungeejumpen en skydiven. Maar goed de weg er naar toe was ook gaaf. We kwamen langs de franz jozef glacier. Cool daar wouden we ook op. Toen zijn we een weg ingegaan waar je helikoptervluchten had. Even kijken daar. Iemand sprak ons aan en we waren verkocht. Geboekt een helikopter vlucht met landing op de glacier... na 40 min kwam de helikopter terug met andere mensen en gaf aan dat het niet meer door ging. Te bewolkt. We konden nog mee gaan maar dan 20 min en geen landing. Oke doen we dat. Wauw dat is gaaf in een helikopter, tussen de bergen, bergen met sneeuw en regen. Ja regen en bewolking... we zagen veel maar ook niks. Geen een topje van de berg hebben we gezien. En daar hadden we flink voor betaald. Terug geland want 20 min dat vliegt voorbij..haha... en hebben we p.p. 100 dollar terug gekregen. Ik totaal koste onze vlucht dus €107,83.. nog genoeg. Maar gelukkig niet heel veel. Het begon ook donker te worden en te regenen. En we hadden wel een tent maar in de regen een tent opzetten doen we niet. Wij naar een dorpje en gevraagd voor accomodatie. Ja was 2 uur rijden vanaf daar. Op een holidaypark. Jow thanks. En snel daar heen. Volgende dag zijn we snel weer door gereden naar Queenstown. Eerste wat we zagen was NO VACANCY. Overal......oke.. en DRUK in de stad niet normaal. Auto aan de andere kant van de stad neer moeten zetten en snel vragen voor accommodatie. Goedkoopste die ze hadden was een hotelkamer voor $542 dat is rond 350euro.. ze hadden ook nog campings. Naja dat dan maar gedaan. Ook nog rond gevraagd voor skydiven maar de komende dagen werd regen dus je kon niet vliegen... kut is dat.. is nniet de bedoeling dat we hier een week blijven. Naja goed het weer kan nog zo veel veranderen. Op de camping geslapen voor 10 dollar. Vrienden gemaakt met
Duitsers. Smorgens.. wauw wat een uitzicht op mega bergen.. en ja hoor. Regen... neeee. We wouden heel graag naar MilfordSound. Dus zijn we naar 1 van de 100 boekingsbureau geweest om een trip te boeken. Ja de volgende dag was nog plek en hup binnen een kwartier geboekt en betaald. Het was half 11 smorgens en zijn we maar meteen door gelopen naar de welberoemde Ferburger. Een burger die je moet gehad hebben. Elke dag staat er een rij van 8-10 meter. Smorgens niet zo lang.. tja dan maar als ontbijt. En ja hij was heeeeerlijk!! Terug naar de auto en zijn we naar de claycliffs gereden was 2 uur heen en 2 uur terug maar we moesten iets met regen. Ja was leuk.. johan met goede idee om helemaal tussen de bosjes naar boven te klimmen om het aan te raken. Ik wou dat niet maar hij bleef stalken dat ik dat moest. Boos dat ik was. Door prikkels, doornen in mn vinger, nat.. ik was echt niet blij. Zeg maar gewoon bloedchagerijnig!!! Naja goed terug weg moesten we weer accommodatie hebben. We hadden eigenlijk verwacht dat we zo een plek hadden maar het is chineesnieuwjaar en dit jaar extra dus hebben ze allemaal een week meer vakantie. En dat was die week. Echt kut want het regende. Overal zijn we langs geweest B&B motels enz. Ja we hadden iets. Uur rijden van queenstown in een lodge. Geweldig was het daar lekker gegeten en en geslapen. Om 05.20uur ging de wekker. Snel naar de stad want we werden opgehaald met  een bus om 07.05uur. Jaa we zaten in de bus.. een bus met een glazen dak. Wauw t was een mega luxe bus. De hele rit hebben we kunnen luisteren naar de leukste buschauffeur die ik ooit heb gezien. 4 uur lang moesten we en 4 uur lang heeft hij alles vol geluld. Hij wist over elk plantje diertje rivier een dorpje een verhaal. Super geweldig.. en leuk. Aangekomen in MilforSound.. WAUWWW dit is zo geweldig!!!!!! Overal tussen, op, in en naast de bergen waten watervallen. Geweldig om te zien. Daarna konden we een boot op en dan vaar je echt dicht bij watervallen. Maarja MilfordSound is 2e na de meest regenstad. Het is ook een rainforest. In 1 jaar regent het 10 maanden. Dus dan weet je het wel. Wilde zeehonden lagen er en we zijn met de boot onder een grote waterval gevaren. Dat was echt vet. Zeikes nat terug in de bus. Oo koudd en koud leuke mensen naast ons.. ik heb me eigen kapot gelachen.. een man die in zijn riem hangt ligt te slapen... in een rijdende bus. Kunje het je eigen voor stellen...hahahhah.. naja goed. Te bedenken dat je als nje terug bent in queenstown weer geen slaapplek hebt is kut. En ja zo begon onze avond.. zoeken naar slaapplek. Weetje wat we rijden alvast door en dan zoeken we onderweg wel weer iets. Weg hier uit queenstown. De drukte regen enz. Maarja we kwamen om 10uur in de avond aan in clyde.. auto naast de weg gezet, ons matrasje achterin en slapen.. slapen... uh jaa hangend liggend totally not comfortabel maarja we hebben geslapen. Om half 7 wakker.. auto weer auto maken en door.. hahah pffff.. was is reizen toch zwaar.. weer een paar uur gereden en even tanken. Toen kwamen we er achter dat de voorband weer slap was. Naar een garage en ja we moesten een nieuwe band er op zetten. Daarna over 50 km grind gereden. Tussen door bij een wandelroute van 30 min een waterval gekeken. Superleuk niemand was daar. Door naar Dunedin.. daar hadden we een hostel geboekt. Brrr wat een vieze stad.. wel zon maar oeee t stonk alleen maar naar uitlaatgassen. Heel veel was rot vies en nee hier voelde me ik me al niet op me gemak. Ingecheckt en de stad in. Wat gebouwen gekeken en naar een museum geweest. Museums zijn hier gratis.. haha raar.. maar was heel interessant over vroeger dunedin en oude voorwerp van 100/200 jaar geleden. Ergens lekker gegeten en weer terug naar t hostel buiten een biertje drinken en leuke gesprekken met allerande reizigers uit allerande landen. We sliepen in een stapelbed met 5 andere.. was niet wat ik leuk vond maar goed we hadden een douche, slaapplek en ontbijt. Volgende dag zijn we door gereden naar het uitsteeksel van dunedin daar zijn we op een wilde zeehondenkolonie geweest waar je op 5 m Afstand bij kan staan. Super gaaf was dat. Je kon op die plaats ook pinguïns kijken. Naja overdag gaan ze op vissen jacht dus weinig pinguïns. Je kon wel tripjes doen maar die waren duur en dan had je nog weinig kans dat je ze zag. We zijn naar 2 verschillende stranden geweest waar we zeehonden zagen dat vond ik al super gaaf. Een strand was moeilijk te bereiken je moest over zandheuvels. En niet zomaar heuvels. Heen weg naar beneden ging makkelijk maar de terug weg omhoog was verschrikkelijk. 1KEER EN NOOIT MEER. haha nee doe ik nooit meer. Daarna door gereden naar waikiti (Omaru). Weg uit die stinkstad. Onderweg gestopt bij de builders. Grote ronde rotsen. Gecreëerd door moedernatuur. Geweldig. En door naar een holiday park. Zelf gekookt daar en snel slapen. Volgende dag hadden we geen zin om weer vele km te gaan rijden dus hebben we er voor gekozen om nog een nacht te blijven. We zijn wel naar t stadje omaru gereden voor naar de markt te gaan wat boodschappen en wat te brunchen. Lekker terug naar het park en lekker x niks niks doen. alles kost toch veel energie.. savonds hadden we zelf weer gekookt en savonds snel weer slapen. Smorgens zijn we aan gereden naar de MountCook. Geweldige autorit. En ja we kwamen smiddags aan. Wauw wat is dat gaaf om te zien.. bergen met sneeuw.. snel een tentplek gezocht en gelopen naar wandelroutes. Der waren er een hoop we hebben er eerst een gedaan van een kwartier en erna eentje van 2 tot 4 uur. Na tien min kwamen er trappen.. en ja hoor het waren alleen maar trappen. Weet je hoe zwaar da is??? JAAA daar ven ik achter gekomen. WTF dit doe ik dus ook maar 1x en nooit meer. Maarja het word wel weer beloond door een mega mooi uitzicht of wat moedernatuur heeft gemaakt. Dat ga je zo waarderen. We hebben de volgende nog andere walks gedaan en zijn we door gereden weer terug naar christchurch en daar zijn we nu weer. Bij Tim Emma en Liam. 30 graden. Naar t strand geweest en gebbqd. Dit was het voor nu weer.
Respect als je dit allemaal hebt gelezen maar ik hoop de moeite waard. Doeiii

• 25 Februari 2016 - 23:43

Leidy:

Weer een prachtig verhaal, en heel goed ook om af en toe eens niks te doen. Je lichaam en geest moeten ook alles kunnen verwerken, ook leuke mooie dingen.Ik ben nog heel benieuwd naar de nacht van volle maan en een prachtige sterren hemel dat komt vast in het volgend verslag. Blijf genieten van al jullie ervaringen ontmoetingen en al het moois van moeder natuur. xxx