wow.. 4eweek/5e week - Reisverslag uit Matakana, Nieuw Zeeland van Hilde Horik - WaarBenJij.nu wow.. 4eweek/5e week - Reisverslag uit Matakana, Nieuw Zeeland van Hilde Horik - WaarBenJij.nu

wow.. 4eweek/5e week

Door: Hildieeee in de auto

Blijf op de hoogte en volg Hilde

10 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Matakana

4e week /5e week
In tekepo aan het meer, is het mooiste plekje om sterren te kijken. Ja daar zaten we te wachten tot het donker werd. En in een keer.. achter de berg aan de overkant van het water kwam een stukje maan. Een helder licht, wat zachtjes aan, stukje voor stukje om hoog kwam. Wauw. Dan merk je pas hoe snel dat gaat. Ik denk binnen 5 min was de maan vol. En heeel de lucht wat verlicht door de maan. Sterren konden we dus wel vergeten. Maar dat was al zo'n mooie ervaring om te zien. Nig nooit zo'n grote heldere maan gezien. In christchurch zijn we de dag erna aangekomen. We zijn in totaal 5 dagen weer bij Tim, Liam en Emma geweest. En de leuke hond Pim!! 2 dagen hebben we niks gedaan. Beetje gewassen wat gepoetst of zo voor hun. Andere dagen zijn we keer naar een Cave geweest. Dan kun je dus midden door een berg lopen waar je door moet klimmen maar ook dus waar je door water loopt. Het is pikkedonker want het is een natuur en geen toeristenplek. Staan wel borden bij maar dat het gevaarlijk kan zijn en wat je het beste kunt doen. Dus we hadden gewoon kleren/bikini aan gedaan en Tim had lampjes voor ons voor om je hoofd. Met zn 3e gingen we. Wow het begon al diep, dat je tot en met je nek onder water loopt. (Johan en Tim natuurlijk niet want die zijn groter). Maar na even was het al wat beter, dat was echt gaaf. Hard stromend water midden in een berg. Echt super gaaf. Daarna hebben we een MeatPie gegeten en zijn we weer terug gereden. Savonds naar de zee geweest en fish en chips gegeten. Volgende dag moesten we vroeg op.. we gingen met dolfijnen zwemmen. Jeeeej. 11uur moesten we er zijn. We kregen een Wetsuite aan duikbril kreeg je en schoenen. Je kreeg uitleg en je mocht een bootje op met 10 andere mensen. Ik denk na 10 min zagen we de eerste dolfijnen al. Waaauw dat was zo gaaf om te zien. Nu kregen we dus te horen dat ze wel geïnteresseerd moesten zijn, anders bleven ze niet bij de boot. En kon je er dus niet mee zwemmen. Na eventjes werd t trapje uitgehaald en mochten we het water in. Ja we zagen ze nog van ver maar helaas niet geïnteresseerd. Al waren ze wel geïnteresseerd dan mocht je ze nog niet aanraken. Het leek ons wel vet natuurlijk maar ik dagt dat je er echt echt mee mocht zwemmen. Helaas na anderhalfuur zijn we terug gevaren. Heel veel dolfijnen gezien en een pinguïn maar niet mee gezwommen.. terug gereden naar Tim, die aan t strand lagen.. slecht leven.. dan gaan wij ook maar weer naar t strand. Maar weetje daar is het 28graden en je ziet misschien 20 mensen lopen, zonnen, zwemmen.... bij ons in nederland zie je heel t strand vol liggen man.. echt zo anders... savonds was er een festival.. een chinees festival.. oke leuk wij met zn alle er heen. WOOOOW we waren al in hongkong gearriveerd leek het wel. Druk.. alles was chinees de koffie, eten, suikerspin en het theater. Met draken en poppen en wauw. Het was wel heel gaaf om te zien en t is elk jaar.. was wel zeer leuk om te zien. Erna zijn we naar een whiskybar geweest en hebben we pizza gehaald haha. Volgende dag hadden we lunch bij de moet van tim en liam. Zus van hun zou ook komen. Mmm t was lekker en veel en gezellig. Nog leuke foto's gemaakt en hun zijn gegaan. Wij zijn gebleven omdat we eigk wouden aan rijden maar ook nog naar tante drina moesten voor de foto's. Marina zou met ons mee gaan naar tante drina. Dat was grappig. Bekend volk uit ZummereHei. Haha dat was wel leuk en gezellig. Tante drina was heel blij met de foto's en gaf ons een envelop voor Christel en Miel. Ze miste hun en die was persoonlijk voor hun. Savonds hebben we gegeten met ome trudo erbij. Het was zo gezellig en hebben we nog even verassing gegeven om te skypen met christel en miel. Oh ome trudo was zo enthousiast. Hij snapte er niks van. 60 jaar geleden heeft ie er 9dagen over gedaan om van nederland naar nieuwzeeland te vliegen en nou zie je elkaar via en scherm en wat je zegt komt meteen aan. Haha skon was dat zeg!!! Snachts werd Johan wakker. Een aardbeving.. een 4.7.... wooooow dat was een heftige.. ik... ik sliep.. ikheb niks gevoeld...hahahah marina kwam naar onder om Te vragen of alles goed ging met ons. Volgende morgen zijn nog naar ome trudo gelopen, die was nederlands televisie aan t kijken. Voetbal en we hebben t nieuws gezien met ee  kopje koffie en een lekker sigaretje!! Toen zijn we aangereden naar kaikora.. maar het weer zat niet echt mee.. geen zon miezer regen... we zijn naar een zeehondenkolonie gereden om te kijken en we zijn door gereden naar Picton. Waar je op de ferry kan naar het ander eiland. T was koud die dag.. nee dan is het meteen niet leuk. En dan te denken dat in nederland zo wat iedere dag regen is.... daar zaten we op een holidaypark. Dehele dag hadden we gereden en savonds hebben we wat gegeten en snel in bed gekropen. We hadden een televisie. Volgende dag moesten we om 13.00uur klaar staan voor de ferry. Vtv zijn we nog even door picton heen gelopen en ergens in t zonnetje een lekker koffietje gedronken. Aangekomen bij de ferry. Wat een megaschip.. en veeeuuul auto's die eropkunnen. Van binnen was het meer een cruiseschip restaurants, bioscoop snackbar alles... 3,5uur duurde de rit. Maar wel een mooi stuk om te zien en boeem kwamen we aan in Wellington.. om 6uur. We hadden john al een bericht gestuurd (neef van de vader van johan) en die stuurde al dat we mee moesten eten en een slaapplek hadden. Wow dit was de eerste stad waar we echt zagen dat het een stad was. Hoge gebouwen drukte van jawelste. Aangekomen in de straat van john.. uphill en maar een richtingsweg. Omg wat een gedoe.. gevonden. Een huisje op een berg. Naar binnen en jaa we waren goed. John en 2 kinderen. 2 sportmannen. Was een leuke avond en lekker gegeten. We mochten slapen bij t raam in een soort erker. Cool!! Smorgen hadden we geontbijt en zijn we aangelopen naar de city. Half uur tot 3kwartier lopen. Doorgelopen en zagen we een museun.. ja die zijn gratis! En een groot museum. Over allerande dieren die er leven hier en in de zee. Was echt gaaf. En nog een stuk over de 1e wereldoorlog. Daarna zijn we koffie gaan drinken en een subwaytje. We hadden zin in de bioscoop en zijn we naar de bioscoop geweest. We zaten daar met 4 andere. Haha.. daarna hebben we boodschappen gedaan voor savonds te koken. En zijn we terug gelopen. Er was niemand thuis want ze hadden avonds allemaal wat. Lekker gegeten. Nog gebuurt en snel slapen. Smorgens zijn we aangereden. John had nog even gekeken naar de sleutel in de auto.. want die zit er nog steeds in. 3/4uur gereden en zijn we naar een icentre gegaan voor een slaapplek. We willen de vokgende dag de mountdoom walk gaan lopen (kenners van de lord of the rings weten wat t is) t is iig een vulkaan die je op kan klimmen en waar de ring van lord of the rings word ingegooit. Smorgens om half 5 ging de wekker. We hadden een bus rit van de ene carpark naar het begin van de walk. Ik ging naar de toilet en ik hoorde in een keer een getoeter.. ja hoor.. vriendjelief die perongeluk op de toeter dauwt om 5uur smorgens bij alle andere campeerders.. lekker lomp haha. Naja t was nog zo donker.. 20 min rijden, hij zette mij eerst af waar we beginnen met lopen en rijd dan zelf terug naar de carpark en komt met een busje terug. Dus ik zou daar een uur alleen zitten. Maar we hadden eigk tien min vtv pas door dat het een natuurpark was en dus niemand is. Naja ik ben a big girl ik kan iedereen aan!!! Jihan mij afgezet en is terug gereden. T voelde niet fijn om daar alleen te zitten.... jehoort vanalles maar je ziet niks. En na een kwartier.. busje vol met mensen die de route al gingen lopen. Met lampjes en al.. wauw t was half 6.. maarja het was ook een route van 8uur..... ja die gingen wij ook doen. En ja om half 7 was johan er. Thankgod ik leef nog en hij ook. Is toch wel raar om zo gescheiden te zijn... naja goed. Nog wat drinken en aan lopen. t werd redelijk warm die dag. Maar we gingen hoger.. dus ook kouder en trappen en ohmyngod t was zwaar. Weer was ik aan t vloeken dat ik dit noooooit meer doe. Di is niks voor mij... blehh. Nou aangekomen bij de vulkaan. Wat is dat gaaf he.. wow.. johan zei geef mij de kleine rugzak en loop jij maar vast door. Ik zo wablief.. ik ga mee Naar boven.... ik ben hier nu en dan ga ik ook mee ook. T was eng.. er was geen specifieke route om te lopen. Je moet klimmen, stenen die onder je voet wegrolde. Je zelf vast blijven houden en hopen dat je niet naar beneden glijd. Omg.. ook dit was zwaar. Maar.. na 2uur.. stonden we.. boven op de vulkaan. Wat was dat machtig. Uitkijk op zoveel landschap, bergen en water. Ook dat je ziet dat je gewoon boven de wolken ziet. Ik laat je foto's zien als we thuis zijn. Je zag er zelfs uit plekjes rook uitkomen. Dat is toch meg gaaf.. dat je op een actieve vulkaan staat. Terug naar beneden was makkelijker... naja.. wij hadden t uitgevonden.. slideeee  naar beneden. Je hebt toch geen goede kleren aan dus hupskekee.. we gingen iedereen voorbij en ja daar sta je dan weer beneden. En door.. lopen... daarna hebben we nog 4uur gelopen, we zagen nog meer craters van vulkaan en bluelakes. Fantastisch mooi. Maar ooo het laatste anderhalfuur was saai en we waren kapot en alles deed pijn. Dan ben je blij dat je bij de auto staat. Jeetje. We zijn meteen gaan rijden naar hotpools. Eigen hotpool hadden we gehuurd voor 25 min en erna nog even zwemmen. Dat was fijn. Lekker uiteten en naar de camping. Lekker in je tentje en slapen. Smorgens vroeg wakker en hup richting taupo. We zijn meteen gereden naar de skydive. 2 bedrijven zaten er. We zijn eerst naar de mooiste toe gegaan wat we dagten.. maar die man die ons hielp was meteen oke wil je skydiven.. 2uur is er plek half 2 even bellen voor t weer en dan spreken we de rest af.. we waren overdonderd en zeiden oke... en zijn aangereden. Toch even gestopt bij die andere... de mensen waren veel meegaander en legde alles uit. Hun sprongen nog niet want t was te bewolkt. Telefoonnummer achter gelaten en dan zouden ze nog bellen. Bleek een wielren dag te zijn in taupo.. zagen nog iemand bijna van de fiets afgereden worden en ja t was nog geen half 12 en we werden gebeld. We konden om 12uur.. uhhhhh ja we komen er aan en zijn gelijk terug gereden. Bij die andere hadden we alleen onze naam achtergelaten en verder niks. Dus die hebben we niks meer laten weten. We kregen uitleg, wat je precies wou qua filmen. Na een uur verder mochten we ons pak aan gaan doen. Lagen een paar stiften mijn handen natuurlijk volgeschreven en bij johan ook. Een oude man van eind 50 en een meisje uit amerika waren bij ons. Johan en ik hadden allebei het pakket handycam met 4 intervieuws.. we werden dus geintervieuwd en hup t vliegtuig in.. spannend.. mn buik stond overhoop. Waren er paar die niet zo hoog springen als ons dus die gingen er eerst uit. Weet je hoe raar da eruit ziet. Wij hebben zuurstofmaskers op en hun gaan springen.. en je ziet ze half liggend en boem flaaats en je ziet weg vallen.. ik was als laatste en Johan was voor mij. Echt zo wauw.. ik mogt omijngod nu gaat t gebeuren. Krijg nu nog rillingen. En voem, ik ging met die man woooooooooooooooow eerst was ik aan t zoeken naar mijn adem. Wow en je ziet zo veel en zo mooi en het was zo helder. Wauw wtf poef parachute ging uit en hij vroeg. Is that your boyfriend. There is your boyfriend. Ik zag johan vliegen hahaha super gaaf. Ondertussen deed hij nog een interview in de lucht. Hhahah. Echt wauw. Op de grond had ik nog steeds wauw wauw wauw.. we hebben een filmpje.. die moet je zien. Ofja die laat ik je zien. Cool.. door, naar napier... 2uur rijden. Accomodatie gezocht en zijn we gaan eten bij een zwembad. Haha.. toen zijn we in een irishpub binnen gegaan om een lekker biertje te drinken. Ik moest zo nodig weer roken.... en er was een speciale plek voor rokers. Zaten 3 jonge mannen. Kom er bij riepen ze. Naja doen we maar. En oh gesprekken.. en jullie komen uit holland en blabla. 1 vent was een beetje raar. En die was naar de toilet en die andere zeiden kom .. we gaan hier weg.. en we zijn met zn 4e zonder die vent weggegaan. Kom we pakken een taxi zeiden ze .. ja fackit.. wij gaan gewoon mee we zien wel.. naar een leuke kroeg aan t water. En daar hebben we een geweldige avond gehad. Taxi was echt goedkoop. Volgende dag zijn we weer (met brakke hoofden) aangereden Naar Gisbourne.. daar gevraagd voor accomodatie en gekeken wat er te doen was. We hebben even wat gewinkeld en zijn weer door gereden als we een geen snelweg route pakte hadden we mooie route plus kwam je langs waterval. En ja het was een geweldige weg. En eerst gestopt langs een waterval. Niet zomaar een waterval.. nee een meeeegaaaaaa waterval en daar kon je onderstaan en zwemmen en wauw. Dat was echt gaaf. Daarna door gereden waar je kon rocksurfen. Cool we hadden een matje en een band gevonden. was eigk een soort glijbaan.. waar je met je matje of iets vanaf kon glijden. Was ook gaaf. Ik heb t niet gedaan, johan wel. Door gereden naar onze accomodatie. Bleek dat wat we geboekt hadden dat ze dat al uit had gegeven aan iemand anders.... kregen we heel klein appartementje eigen badkamer eigen keukentje.. voor het geld voor alleen een bed.. flatscreentv.. we hadden t lux!! Uitkijk op eilanden aan t strand.. wauw. Dan weet je weer wat je mist.. je eigen toilet.. weet je hoe fijn dat is!!?!! Haha ja dat mis ik.. savonds zijn er naar t strand toe gelopen. En het was weer zo helder en we hebben bij elkaar 7 vallende sterren gezien. Wauw super avond was dat. Volgende dag wouden we eigk nog wel blijven. Gewoon relax xtje zwemmen en niks doen. Niet rijden gewoon chillen. Smiddags op t strand gelegen we liepen terug en BOEM, 6 cm vel van mijn grote teen eraf. #/#%#_^#@@!^× GVD da ken ik er nou nie bij hebben. Savonds nog dettol gehaald da ik in een bak met water kan zitten. En zo'n creme gehaald.. naja savonds hebben we vuur gemaakt bij t strand en ons matrasje mee gnomen en heerlijk genoten van de sterren en alles.. volgende dag zijn we Door gereden naar Rotorua gereden een plek waar veel te doen is. Ja we hebben daar wat gegeten en eigk meteen weer doorgereden. Naar een attractie waar de aardkorst zo dun is. Het was echt mega gaaf om te zien en was een anderhalfuur tocht. Daarna zijn we naar de Hobbiton movie set gereden. Uhu.. koste 80 dollar p.p. dat is 50 euro... nee gaan we niet doen.. door gereden naar een plekje voor te slapen. Tentplek. Ja we willen aan t water.. koste 3 dollar meer. Ja maakt niet uit. Rijden we er heen.. wtf kijk je recht tegen de duin aan hahaha faiill.... naja volgende dag door gereden naar allerande beaches. Hotwaterbeach dat was gaaf. Je eigen gat graven en je hebt heet water en dan ook letterlijk heet water. Denk wel 100 man die da aan het doen waren haha. En de zee is zoo lekker warm.. helema niet koud. Dat hebben we ook al veel gedaan. Gezwommen in de zoute zee haha. Door gereden voor naar een cave te gaan kijken. Weet je hoe druk.. je kon de auto niet kwijt. Naja goed dan maar weet ik veel hoeveel verder auto neer gezet en eee toen zag ik.. watertaxi to the cave. Johan rennen voor te vragen en ja we konden mee. Haha zijn we er toch geweest. Waar Miel Christel ten huwelijk heeft gevraagd (zus van Johan). Ja daar was het zoo mooi. Echt geweldig.  Door gereden naar een stadje. Lekker gegeten en naar een camping. Waar ik weer mega bulten van kut muggen heb gekregen en nu..  nu zijn er richting auckland. Nee we gaan niet naar auckland want iedereen zegt dat t verschrikkelijk is daar maar gaan we stranden af zwemmen en genieten. Bedankt weer voor het lezen. Nog 18 dagen en we zijn weer thuis. Myn god.. whaaaaaaaa byebye, seeya mate ♡